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Transcript:
My name is Eamon Ore-Giron, and this exhibition is Competing with Lightning / Rivalizando con el relámpago.
I started the Infinite Regress series in 2015. Originally the pieces were pretty small, like approximately 12 inches by 10 inches. And at the time I was interested in working on a series that would slowly evolve and a series that would teach me, through a certain amount of repetition, how to formulate a dialogue in a language with the form. And so there are approximately 180 works in the Infinite Regress series as of right now. And the scale is something that has evolved over that span of time.
The works now that are in the exhibition reference, I believe, landscape. I think when they start to enter a scale that goes beyond the height of a human, they start to take on this relationship to scale and certain movements within the Infinite Regress [that] in some ways are related, I think, to the horizon line in the early figurative works. So, there are certain kinds of elements that carry through from the figurative work into the Infinite Regress.
Creating the works for MCA Denver and knowing that they would all reside in the same place gave me an opportunity to think about the chromatic relationship that they have with one another. There’s a subtle shift from kind of a grayish-purple hue in some of the works that then slowly tilts into like a lighter blue and then that blue then kind of shifts into a green and a brown. And for me, it’s exciting to be able to create pieces that will live with one another in that they will have a conversation with one another.
And these element forms that that appear—when you see them in one work on one end of the room and you turn and you see them on the other, that starts to create an echo, a visual echo, that to me is really interesting as opposed to working on a specific piece that’s unique. In that echo, you start to be able to kind of create the narrative between these abstract forms.
Transcripción:
Mi nombre es Eamon Ore-Giron. Y esta exposición es Competing with Lightning / Rivalizando con el relámpago.
Empecé la serie de Regreso infinito en 2015. Originalmente, las piezas eran bastante pequeñas, de aproximadamente 12 pulgadas por 10 pulgadas. En ese momento estaba interesado en trabajar en una serie que evolucionara lentamente y que me enseñara, a través de una cierta cantidad de repetición, cómo formular un diálogo en un lenguaje con esta forma. Y así, hay en este momento aproximadamente 180 obras en la serie de Regreso infinito, y la escala es algo que ha evolucionado durante ese tiempo.
Las obras que ahora están en la exposición hacen referencia, creo, al paisaje. Creo que cuando empiezan a entrar en una escala que va más allá de la altura de un humano, empiezan a asumir esta relación con la escala. Y ciertos movimientos dentro del Regreso infinito están de alguna manera relacionados, creo, con la línea del horizonte en las primeras obras figurativas. Entonces, hay ciertos tipos de elementos que se trasladan desde el trabajo figurativo hasta el Regreso infinito.
Creando las obras para el Museo de Arte Contemporáneo de Denver y saber que todas estos residirían en el mismo lugar, esome dio la oportunidad de pensar en una relación cromática que tienen entre ellos. Hay un cambio sutil de una especie de tono púrpura grisáceo en algunas de las obras que luego se inclina lentamente hacia un azul más claro y luego ese azul cambia a verde y un marrón. Y para mí, es emocionante poder crear piezas que vivirán unas junto a otras y que mantendrán esta conversación entre ellas.
Y estas formas elementales aparecen cuando las ves en una obra en un extremo de la habitación y luego giras y las ves en el otro extremo. Eso comienza a crear un eco visual que para mí es realmente interesante en lugar de trabajar en una pieza específica, que es única. En ese eco, empiezas a ser capaz de crear una especie de narrativa entre estas formas abstractas.